leka-2018.reismee.nl

De vierde visdag

Eerst nog even de vis van gisteren vermelden: 16.6 kg filet.

Vandaag weer onder de kust gebleven, de windverwachting was ongunstig om ver de zee op te gaan... “veiligheid gaat voor de vis” zeggen we hier. We hebben dezelfde plek als de 2e visdag bezocht, echter de stroomsnelheid van het water en de wind speelden ons parten: in de volle stroom was het door de te snelle verplaatsing van de boot nauwkeurig vissen onmogelijk. Daarom hebben we na verloop van tijd besloten om een fjord in te varen waar veel smeltwater vanuit de bergen de zee in stroomt. Dit zijn DE plekken om zeeforel te vangen.

Helaas vandaag geen zeeforel gevangen maar Wim ving wel de eerste “foto-waardige” vis van deze vakantie: een koolvis van 82 cm. Toch nog een paar leuke andere vissen daar gevangen.

Bij terugkomst lag de boot van Dirk al voor de kant....... MAAR er zat een touw in zijn schroef... oei.... grom grom.... het “dek-personeel” voert hun werk niet goed uit... ... wellicht hebben er nog een paar instructie nodig! We zijn benieuwd hoe dit zal worden opgelost .....het zeewater is 6 graden...brrr.....en niemand heeft interesse om te water te gaan!

Cees Blonk

Stoere foto Wim. Geniet er verder van.

Chananja van der Hoff

Heee pa....mooie foto!!
Applaus!!!
Dat zijn de goeie ...
Leuk om te lezen wat jullie meemaken...
??