leka-2018.reismee.nl

DE vijfde visdag

Eerst even terug naar gisterenavond, het diner viel in goede smaak: eendenpoten met spruiten afgetopt met gesmolten kaas .... we hebben onze vingers er bij opgegeten.

Qua visverwerking liep het ook weer op rolletjes het proces is nu erg gestroomlijnd: we hebben weer 13.6 kg filet erbij. Vandaag werd er in de loop van de middag veel wind verwacht... we hebben de gok maar niet genomen om aan de noordkant van Leka te vissen. We hebben eerst de vastelandkant getest.. maar daar was weinig te vangen, daarna toch maar weer zuidwaards gegaan en in de fjorden gevist. Dat was wat ons betreft geen slechte keuze.

Wim ving eerst een mooie kabeljauw die een kleine kabeljauw greep die werd binnen gehaald, door het heldere water was alles goed te volgen: het leek “Jaws” wel (voor de jeugdigen: iets net een roofzuchtige mensenhaai).

Daarna verbrak René zijn PR met eentje van 110 cm en 14 kg. Kortom spektakel genoeg vandaag. Dan is de viskrat snel gevuld. De andere mannen wilden er ook graag mee op de foto.

Vanavond eten we voor het eerst pas vis, dat zal wel smaken!!! Het weer ... dat is best fris ... een graaf of 6, we zijn blij als er een zonnetje schijnt. De wind is nu naar Noord gedraaid en dat is de koude hoek hier op deze breedtegraad.

Teuny

Gefeliciteerd met je PR Rene!?

Ton

Hè jongens dat zijn mooie vissen voor al als je pr. Verbeterd .
Maar jou kabeljouw Wim is ook klassen ?

Pieter van der W

Ziet er allemaal heel gezellig uit mannen.
Leuk dat jullie je zo vermaken. Jammer dat jullie gezichten tijdens het diner op "onweer" staan.
Dat mag iets vrolijker, filmsterren!
Ik zie alleen mannen, vissen en bootjes. Iets vrouwelijker mag wel. Of zijn alle plaatselijke schonen er vandoor?

mieke

...lees toch liever een ‘leka-hardloop-berichtje’, rene. dan een ‘vis-pr’!
arme diertjes.....

Bert

Wordt de hoeveelheid gevangen vis niet te zwaar voor de aanhanger? Tjonge, er worden wel goede vangsten gedaan.
Wel een leerzame blog. Van enkele vissoorten heb ik nog nooit gehoord. Dat zelfs de goudvis daar zijn leefgebied heeft, dat heb ik nooit geweten. Op de meeste foto`s is wel te zien dat het water op de meeste dagen vrij rustig is en de zon laat zich vaak zien. Wat het weer betreft hebben jullie niet te klagen. De temperatuur is daar normaal, want je zit maar een paar honderd kilometer van de noordpoolcirkel.
Veel visplezier en mooi weer.